br להיפתח מחדש: האמת על האמת שלכם -->

יום שני

האמת על האמת שלכם

הדרך שאני חי, היא ההבנה שאנחנו כבני אדם נמצאים במצב של בלבול, מתח וחוסר סיפוק, רק כאשר אנחנו לא יודעים או איננו מכירים בצורה מודעת את האמת שלנו. ואת האמת שלנו אף אחד לא יכול לדעת. זהו הסוד!

לכל אדם ישנה סמכות פנימית, דרכה אתם יודעים מה נכון עבורכם להחליט בכל רגע בחייכם. קוראים למקום זה סמכות, כי זהו המקום היחיד בתוככם שעליו אתם יכולים באמת לסמוך.
כאשר הסמכות הפנימית שלכם ברורה לכם, אתם מבינים באמת כיצד פעלתם לפני כן באופן לא אותנטי עבור לבכם. במידה ואתם מקבלים את העובדה שאתם לא אמיתיים עם עצמכם עד הסוף, אז השינוי מתחיל.

ברגע שהשינוי מתחיל, מתפתחת ההבנה שעל מנת לצעוד קדימה למקום טוב יותר, עליכם לקחת סיכון. לעשות צעדים לקראת משהו חדש ואותנטי יותר עבורכם, להעז ולחיות דבר חדש שיוביל אתכם לעשייה חדשה. האם אתם חיים  בתחושה שאתם לא ממצים את עצמכם? האם אתם מוכנים לגלות את האמת שתפתח אתכם לעשייה נכונה? אם כן, אתם מוכנים להיפתח מחדש.

האמת משחררת אתכם מסבל ומתח, ואף אחד לא יכול לדעת את האמת שלכם. אף אחד! רוצים שאדגיש זאת שוב? - אף אחד. אנשים ירמזו לכם על האמת שלכם, הם ישקפו לכם אותה, אבל אף אחד לא יכול לומר לכם אותה בשבילכם. מה שאומר שאף אחד לא באמת יכול לשחרר אתכם מסבל וממתח.
גם אם תדברו עם חברה טובה או פסיכולוגית שתעזור באופן זמני, דרך ראיית הקצה השני של הדברים ותתן לכם עידוד והשראה, גם אז אתם לא משוחררים מסבל. למה? כי הוא יכול לחזור (בשם וצורה אחרת), וזה מראה שעדיין לא השתחררתם ממנו. הבנתם? מאוד פשוט. מה שקיים, יכול לחזור, מה שאינו קיים, לעולם לא חוזר. מאותה נקודה אתם יודעים שיש לכם עוד עבודה לעשות. מטפל יכול לעזור לכם לגלות את האמת שלכם, אך לא לומר לכם אותה. 

במידה וקיבלתם את האמת של מישהו והיא עזרה לכם, אתם נהפכים לתלויים בו שיעזור לכם בפעם הבאה לצאת מזה שוב. אין זה חופש אמיתי מסבל. חופש אמיתי קיים כאשר אתם יודעים  לגלות את האמת שלכם בעצמכם, ולהבין שאף אחד לא יכול לספר לכם אותה. מטפל טוב יודע שלא הוא זה שישחרר אתכם מסבל או מתח, אלא הוא ילמד אתכם כיצד למצוא את האמת שלכם בעצמכם על ידי השראה והוראת הכלים הנכונים עבורכם.

אם קשה לכם לגלות את האמת שלכם בעצמכם, אך המידע הזה מלהיב אתכם, בוודאי תשאלו את עצמכם: אם אף אחד לא יכול לדעת את האמת שלי, אז איך אני יכול לדעת את האמת שלי? אז השאלה הראשונה שלי אליכם היא: האם אתם רוצים לדעת את האמת? אתם בטוחים?
אם עניתם בחיוב (אפילו אם ישנם חששות), זה צעד חשוב. איני יכול לומר לכם את האמת על איך תגדלו את האמת שלכם, כי איני יודע. אך אני יכול רק לספר לכם מה גיליתי בעצמי, ואתם תחליטו לבד.

דרך האמת הפשוטה
אמת אינה מתגלה פעם אחת. היא מתגלה כל הזמן, זה כמו נהר שחייב לזרום ללא הפסק. היא כל הזמן משתנה. ולכן כאשר מגלים שהאמת כל הזמן נעה ומשתנה בתוכנו, מבינים שזהו אחד החוקים הבסיסיים של היקום: שינוי הוא הדבר הקבוע ביותר ביקום.

על מנת לדעת את האמת שלכם, עליכם להבין קודם שאינכם יכולים לעשות זאת דרך הידע של אנשים אחרים, מכיוון שידע זה ישאר בשכלכם כאמונות ולא כחוויות. אם אתם רוצים להשתחרר ממתח וסבל, עליכם קודם כל להיות סובלניים ולהבין שזהו תהליך. חשוב שתדעו שזה אפשרי, אך זהו תהליך, ולכן הירגעו, זה חלק חשוב ממציאת האמת שלכם. הרבה אנשים ממהרים למצוא ולגלות את יעודם ואת החיבור של עצמם לאמת, וזה רק מאט אותם.

לדעת את האמת שלכם כל הזמן דורש הקשבה עמוקה. הקשבה עמוקה מגיעה רק כאשר החשיבה שקטה. וזה קורה רק כאשר אתם יודעים כיצד החשיבה ומערכת האמונות שלכם עובדת. כאשר יש לכם הבנה דרך חוויה שמחשבותכם הן לא אתם באמת. אז אתם נותנים להן לעבור, ורואים שאתם עדיין חיים, גם מבלי שהאמנתם להן. לכך נדרש אומץ ולקיחת סיכון. אומץ לב נדרש על מנת להרגיש את כל הפחד והכאב הרגשי שקיים בכם, מבלי לנסות לזוז ולו סנטימטר אחד מהן על מנת להסתיר אותם. אלא להרגיש אותן כאילו הן עומדות להיות שם לנצח.

תרגיל
אם אתם מוכנים נסו לעשות תרגיל זה כעת. בדקו מקום בגופכם שמרגיש כאב. רגשי או פיסי. שאלה שתעזור לכם להתחבר לכאב היא: ממה אני בורח/ת? מאיזה תחושה לא נעימה/קשה אני בורח/ת? ומיד תחושו זאת.
קודם תבוא מחשבה או תמונה בראש, ומיד אחר כך יגיע רגש שגורם לפחד/עצב/מתח. הרגישו אותו. תנו לו להגיע עד לראשכם ולמלא אתכם, היו מודעים. וכשתהיו שם כמה זמן, נסו בעזרת המודעות שלכם להכפיל ולהעצים את הרגש הזה, רק בשביל הניסוי. נסו לצלול לשם כמה שאפשר מתוך כניעה לתוכו, מתוך כניעה של עצמכם. זהו סוג של מוות פנימי.
שאלו את עצמכם, האם אתם מוכנים להרגיש רגש זה לנצח נצחים? עצמו את עינכם לרגע בזמן שאתם עונים על כך בכנות, ואז תוכלו להמשיך לקרוא.
שימו לב האם אתם בורחים..
אימרו לרגש/תחושה שלילית/פחד/מתח "תודה. אנא סלח לי, אני מצטער/ת, אני אוהב/ת אותך."(אמרו זאת כמה פעמים אם צריך). ואז חזרו אל השאלה: האם אני מוכנ/ה להרגיש רגש זה לנצח נצחים? אם תסכימו לומר כן ותהיו שם נוכחים, אתם תגלו אמת מפתיעה. שכל רגש שלילי שאי פעם הרגשתם, היה חלק מכם ולא דבר נפרד מכם. פשוט הדחקתם אותו מעצמכם, וחשבתם שהוא שייך למישהו אחר. אך כאשר אתם מרשים לו להיות שם לנצח נצחים, הוא מיד משתנה וחוזר חזרה אליכם ולמצבו המקורי, שהוא אהבה. ואז אתם מרוויחים את עצמכם שוב.

לקחת סיכון
בדרך זו אתם לומדים על עצמכם ועל האמת שלכם. כך אתם מתנקים וצומחים. יש דרכים רבות  לניקוי פנימי ולמציאת האמת. כמו "העבודה" של ביירון קייטי, הואופונופונו, ועוד...
אך מה שמאפיין את כולן עבורי זה עיקרון אחד: על מנת למצוא את האמת, אנחנו נדרשים לקחת סיכון ולצאת להרפתקאה, בין אם זה בתוך עצמנו, או הרפתקאה פיזית עם גופינו.
לקיחת סיכון משמעותה לחיות את האוטנתיות שלנו, שזה יכול להיות מפחיד לרגע, מרתיע ואפילו לפעמים כואב. אך היא תרגיש טוב בלב, הרבה יותר מאשר להישאר במצב שבו הייתם לפני כן. במצב הזה, אתם תהיו מופתעים לגלות שהחיים שווים לחיות באמת.

כאשר אתם מתרגשים, נרגשים מכל דבר שאתם עושים, החיים הופכים לרוטטים ולמהנים באמת. כשמחליטים לגלות דברים חדשים בעולמינו הפנימי, גם אם זה לפעמים מפחיד או כואב, אנחנו מתחברים לאמת שלנו. וזה עדיף מאשר כל היתקעות וסבל בחיים. מתוך גישה זאת ישנה אפשרות גדולה להתחבר ללב האוהב שלנו.

ההרגל התמים להיות במצב של קבלת ידע ותשובות מהסביבה שמתנות אתכם להחלטות ובחירות לא אוטנתיות, גורם לכם להיות במצב שאינכם מסונכרנים עם עצמכם האמיתי ועם היקום. במצב זה אינכם יכולים לזהות את הסמכות הפנימית האמיתית שלכם אשר דרכה אתם יודעים מה להחליט ולהיות אותנטיים למי שאתם באמת בתוך גופכם שבו אתם חיים.

את הגוף שלכם והרגשות שלכם, אתם חווים, לא אף אחד אחר. אתם אלו שישנים איתו ואתם אלו שהולכים להתקלח איתו. למה זה טוב שאנחנו חיים בגופים נפרדים אחד מהשני? חשבתם על זה פעם? יש לזה סיבה מצויינת: כי כאשר אתם סובלים, אני לא סובל. וכאשר אני סובל אתם לא סובלים. ככה אנחנו נשארים פתוחים ואוהבים על מנת לעזור אחד לשני. זאת הדרך בה אנחנו תומכים אחד בשני.



להצטרפות לקבוצת הוואצאפ השקטה שלי לעדכונים על פעילויות, סדנאות וקורסים לחצו כאן

לקריאת מאמרים נוספים לחצו כאן

למידע נוסף על קורסים וסדנאות קרובות עם ליאב לחצו כאן

אין תגובות:

מאמרים פופולארים:

מאמרים נוספים